Dear guests, as of now, our forum is inactive. You can keep on reading it but it's not possible to create new subjects anymore. See details in this post. You can send your request on this page. The Acyba team

Chers visiteurs, notre forum est dès à présent inactif, vous pouvez continuer à le consulter mais il n'est plus possible de proposer de nouveaux sujets, les détails dans ce post. Pour toutes vos demandes merci de vous rendre sur cette page. L’équipe Acyba.
Welcome, Guest
Username: Password: Remember me
Keyword

TOPIC: New year, new resolution!

New year, new resolution! 8 months 2 weeks ago #107445

  • Tom
  • Tom's Avatar
  • Unlimited pack owner
  • AcySMS owner
  • Posts: 4581
  • Karma: 186
New year, new resolution!

We wish you a Happy New Year and as you'll discover below, this new year will see the end of our forum. After 8 years of good and faithful service, it's going to withdraw in his hard drive to take a well deserved rest.

When it began, we wanted this forum to be a place of exchange and mutual assistance for our user community, based on collaborative exchanges "many-to-many". We must acknowledge that it is not the case. The Acyba team is its main actor and mostly to handle "one-to-one" support requests.

A forum-like tool is nowadays obsolete to handle user assistance with the coming of softwares dedicated to Help-Desk and social networks. Since 3 years, Acyba has been using HelpScout to deal with his Help Desk and it changed our life (and yours too!). We can handle more requests, faster, with a better monitoring and homogeneous quality.

As of now, you can use this page to send your requests, all forum threads will be locked. The ones currently being handled will be moved to the help-desk to be managed.

We greatly thank every users who participated directly or indirectly to the forum's life. We don't give up on the idea of an exchange and mutual help place for the community but we need to take some time creating a complete and modern system.

Find us on out social networks or during the many events we will attend this year. We always take great pleasure meeting you!

See you soon, the Acyba team.


Nouvelle année, nouvelle résolution !

Nous vous souhaitons à tous une très belle année 2017 et comme vous le lirez plus bas, ce début d'année sera l’occasion de dire adieu à notre forum. Après 8 ans de bons et loyaux services, il va se retirer sereinement au fond de son disque dur et prendre une pause bien méritée.

A ses débuts nous voulions que ce forum soit un lieu d’échange et d’entraide pour notre communauté d'utilisateurs, sur un principe d’échanges collaboratifs « many-to-many ». Nous devons nous rendre à l’évidence : ce n’est pas le cas. L’équipe Acyba en est le principal animateur et ce pour traiter des demandes de support « one-to-one ».

Une application type forum est à ce jour un outil obsolète pour traiter l’assistance utilisateur avec l’avénement des logiciels dédiés au Help-Desk et les réseaux sociaux. Chez Acyba, nous utilisons HelpScout depuis 3 ans maintenant pour gérer notre Help Desk et cela a changé nos vies (et la votre aussi !). Nous pouvons gérer plus de demandes, plus vite, avec un meilleur suivi et une qualité homogène.

Dès à présent nous vous invitons à envoyer vos demandes sur cette page, tous les sujets du forum vont être fermés sauf ceux qui ne sont encore résolus.

Nous remercions toutes les personnes qui ont participé de près ou de loin à la vie de ce forum. Nous n’abandonnons pas l’idée d’un lieu d’échange et d'entraide pour la communauté mais nous devons prendre notre temps pour articuler un dispositif complet et moderne.

Retrouvez-nous sur nos réseaux sociaux ou sur les nombreux événements auxquels nous participerons cette année et pendant lesquels nous prenons un immense à plaisir à vous rencontrer !

A très bientôt, l’équipe Acyba.
Last Edit: 8 months 1 day ago by Alexandre.
Please log in to post a reply
Time to create page: 0.053 seconds
Powered by Kunena Forum

Follow us :